Gyermekképünk
Célunknak és feladatunknak tekintjük az óvodás gyermek anyanyelvi kultúrájának teljesebbé tételét, környezetének megismertetését, tiszteletben tartását és védelmét.
Az életben legnagyobb kincs az ember és azon belül is legdrágább érték a kisgyermek.
A szeretettel nevelt gyermek, még ha a szeme sarkában nehéz kérdések gomolyognak is, jókedvű és vidám. Igenli az életet, kíváncsi mindenre, nyitott a játékra, az új dolgokra, a kacagásra.
Minden gyermek egyedi, önálló személyiség, akire maradéktalanul figyelnünk kell, megtalálni a gyermekben rejlő képességeket, azokat fejlesszük, illetve a hátrányokat lehetőség szerint pótoljuk. Az óvoda a családi nevelés kiegészítője, a gyermek 3. életévétől aziskolába lépésig.
Nevelésünk célja az, hogy elősegítsük az óvodások sokoldalú, harmonikus fejlődését,a gyermeki személyiség kibontakoztatását, a hátrányok csökkentését, az életkori és egyénisajátosságok, valamint az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével.
Valljuk, hogy a játék a gyermek számára a legfőbb élményforrás, ezen keresztül szerzett tapasztalatokat, ismereteket. A gyermek fejlődésének kulcstevékenysége, így a nevelésleghatékonyabb eszköze.
Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek érdeklődésére, előzetes tapasztalataira és élményeire építsünk. Minél több lehetőséget biztosítsunk a tapasztalatszerzésre, felfedezésre a kreativitásfejlesztésére. A gyermek legyen érdeklődő, mindenre kíváncsi, gondolatait, ötleteit bátran fogalmazza meg.
A gyermeki személyiség teljes kibontakoztatásában a gyermeket körülvevő személyi és tárgyi környezet szerepe meghatározó.
Az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, ennek megfelelően a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára, hogy egyformán magas színvonalú és szeretetteljes nevelésben részesüljön, meglévő hátrányai csökkenjenek. Nem ad helyet semmiféle előítéletek kibontakozásának.